Wymiana turbosprężarki w kilku prostych krokach
Jeżeli turbosprężarka znajdująca się w naszym samochodzie ulegnie uszkodzeniu, należy ją jak najszybciej wymienić. W dzisiejszym wpisie postaramy się wyjaśnić, jakie czynności są wykonywane przy wymianie turbosprężarki.
Na czym polega wymiana turbosprężarki krok po kroku?
1. Zamówienie odpowiedniej nowej turbosprężarki.
Jak to zrobić? Najlepszym rozwiązaniem jest znalezienie na obudowie starej turbosprężarki zamontowanej w naszym samochodzie jej numeru i zamówienie nowej posługując się właśnie nim. Dzięki temu możliwe będzie uniknięcie wielu problemów. Dobrym rozwiązaniem, które umożliwi nam zaoszczędzenie pieniędzy, jest zakup regenerowanej turbosprężarki. Będzie ona znacznie tańsza od nowej, a jej właściwości i efektywność pracy będą tak samo dobre.
2. Właściwe przygotowanie śrub.
Aby uniknąć problemu urwanych śrub przy demontażu starej i montażu nowej turbosprężarki, spryskajcie je wcześniej specjalnym środkiem penetrującym. To zdecydowanie ułatwi i przyspieszy pracę. Wymiana turbosprężarki nie jest niczym specjalnie trudnym, ale urwanie śruby może stać się źródłem poważnych problemów.
3. Demontaż starej turbiny.
Demontując turbosprężarkę, musimy odkręcić sporo śrub. Pamiętajmy, że aby ich nie zniszczyć i nie ukręcić, powinniśmy odkręcać je szybkimi i zdecydowanymi ruchami. Będziemy musieli odkręcić nakrętki i węże, a praca ta nie należy do najłatwiejszych.
4. Utylizacja starej turbiny.
Starą turbosprężarkę musimy zapakować i odesłać np. do firmy, od której kupiliśmy nową turbinę zajmującą się regeneracją turbin.
5. Sprawdzenie stanu osłon turbiny i przewodów olejowych.
Zanim przystąpimy do montażu nowej turbiny, warto dokładnie sprawdzić stan wszystkich jej osłon oraz osłon przewodów olejowych. Wszystkie zbyt luźne osłony, powinniśmy usztywnić. Takie osłony są ważnym elementem chroniącym komorę silnika przed zabrudzeniami i wodą.
6. Wlanie oleju do turbiny.
Przed montażem nowej turbosprężarki musimy wlać do niej olej silnikowy. Należy zrobić to przez otwór doprowadzający środek smarny i rozprowadzić go po łożyskach kręcąc wirnikiem i posługując się sprężonym powietrzem. Dzięki temu zredukujemy ryzyko tzw. suchego startu silnika.
7. Wymiana rurki doprowadzającej olej do turbiny.
Przed montażem musimy jeszcze wymienić rurkę doprowadzającą olej do turbiny. Z biegiem czasu oraz wraz z liczbą przejechanych kilometrów, tworzy się w niej osad, który zmniejsza przepływ oleju do turbosprężarki. Pamiętajmy, aby dokładnie wyczyścić także sitko ze śruby, którą przykręcona jest ta rurka. Można to zrobić przy użyciu benzyny ekstrakcyjnej w spreju.
8. Montaż nowej turbosprężarki.
Najważniejsze jest montowanie jej solidnie, z dbałością o zachowanie szczelności wszystkich połączeń. Nie zapominajmy o wymianie wszystkich uszczelek, podkładek i oringów na nowe. Przystępujemy do montowania i podłączania wszystkich przewodów.
9. Wymiana oleju silnikowego.
Kiedy już wymienimy turbosprężarkę na nową, koniecznie wymieńmy też olej silnikowy na taki, który jest zalecany przez producenta naszego auta. Dzięki temu nowa turbina będzie miała zagwarantowane idealne smarowanie.