Regeneracja pomp olejowych
Regeneracja pomp olejowych to proces, który polega na przywróceniu ich pierwotnej wydajności i niezawodności. Pompy olejowe są nieodłącznym elementem każdego silnika spalinowego. Ich głównym zadaniem jest dostarczanie oleju do kluczowych części silnika, takich jak wały korbowe, panewki, wałki rozrządu, a także do systemu chłodzenia. Dzięki temu zapewniają prawidłowe smarowanie, które jest niezbędne do utrzymania optymalnej wydajności silnika i jego długowieczności. W przypadku awarii pompy olejowej, konieczna jest jej regeneracja lub wymiana. W Turbolux specjalizujemy się w regeneracji pomp olejowych, w tym regeneracji pomp olejowych 2.0 TDI.
W zakres naszych usług wchodzi regeneracja pomp olejowych i wałków pompy olejowej samochodów marek VW i Audi. Wykorzystujemy jedynie specjalistyczne maszyny, dzięki czemu mamy pewność idealnej pracy wałka oraz zbieraka z pompą oleju. Podejmujemy się naprawy pomp o oznaczeniu: 03G103537 oraz 03L103537. Wałki przerabiamy zgodnie ze zbierakiem OEM-owym o długości 10 cm. Z uwagi na ich twardość sprawiają, że czas ich pracy wydłuża się nawet do kilkuset tysięcy dodatkowych kilometrów!
Silniki 2.0 TDI, występujące w autach z grupy VAG, m.in. VW czy Audi, wraz z czasem ich użytkowania zużywają się, doprowadzając do usterki napędu pompy oleju. Wymiana całego urządzenia jest kosztowna i problematyczna. Chcąc tego uniknąć, warto poddawać go profilaktycznym diagnozom oraz wymianie wadliwych części. Regularna regeneracja pomp olejowych oraz wałków pompy olejowej to gwarancja znacznie dłuższego, prawidłowego działania silnika.
Podczas regeneracji pomp olejowych nie spawamy i nie gwintujemy elementów. Nie wkładamy nasadek sześciokątnych. Ponadto, nie podejmujemy się również przerabiania wałków pompy olejowej na większe gniazdo. Element jest powierzchownie hartowany, przez co szerszy zbierak ulega zniszczeniu. Jesteśmy jedyną firmą podejmującą się regeneracji wałków pompy olejowych 2.0 TDI poprzez wydrążanie otworów oraz wymianie na tuleję o identycznej twardości co wałek.
Dlaczego warto podjąć się regeneracji pomp olejowych 2.0 TDI?
Aby dbać o stan techniczny pojazdu, warto skorzystać z regeneracji pomp olejowych 2.0 TDI w przypadku wystąpienia usterki. Nie warto z tym zwlekać, gdyż konsekwencją ignorowania awarii może być całkowita utrata smarowania przez silnik lub zatarcie turbosprężarki i całej jednostki. Najczęstszym źródłem awarii jest nieprawidłowe działanie napędzającego pompę łańcucha lub wyrabiające się gniazdo (w przypadku modelu napędzanego wałkami wyrównoważającymi). Regeneracja pompy oleju 2.0 TDI skutecznie eliminuje ryzyko wystąpienia kolejnych usterek.
Warto regularnie korzystać z naszych usług kontrolnych, gdyż im więcej przejechanym kilometrów na liczniku, tym niestety większe ryzyko, że kierowca będzie borykał się z problemami z pompą. Niestety problem ten jest sygnalizowany zbyt późno – gdy już zaświeci się kontrolka ciśnienia oleju. W takiej sytuacji należy jak najszybciej zlecić regenerację pompy olejowej 2.0 TDI, w czasie tego zabiegu, w zależności od posiadanego modelu pompy, wykonywane jest wstawienie nowego twardszego gniazda lub nowego dłuższego trzpienia. W żadnym wypadku nie wolno bagatelizować usterek pomp oleju 2.0 TDI, należy również zwrócić baczną uwagę na jej stan techniczny przy zakupie samochodu z silnikiem wyposażonym w ten mechanizm (zwłaszcza jeśli jest to auto z większym przebiegiem).
Regeneracja wałków pompy olejowej Audi 2.0
Świadczymy profesjonalne usługi regeneracji wałków pompy olejowej w Audi 2.0. Jeśli zauważą Państwo w swoim samochodzie takie niepokojące objawy jak brak smarowania, świecenie się kontroli oleju, grzechotanie z miski olejowej – oznacza to, że elementy pompy olejowej wymagają regeneracji. Warto jak najszybciej zlecić to zadanie fachowcom, nim dojdzie do uszkodzenia turbiny i zatarcia silnika. Wówczas koszty naprawy silnika będą dużo wyższe niż koszt samej regeneracji wałków. Zapraszamy właścicieli samochodów marki Audi zainteresowanych regeneracją wałków pompy olejowej do kontaktu z naszą firmą.
Regeneracja wałków pompy olejowej VW 2.0
Wykonujemy regenerację wałków pompy olejowej w VW 2.0. W samochodach Volkswagena silniki 2.0. TDI są montowane od 2003 roku, najczęściej spotykane modele z takim wyposażeniem to m.in. VW Passat, Audi A4 B7, VW Golf V, Skoda Superb, Audi A6 C7, Seat Leon, czy Skoda Octavia. Rozwiązania techniczne w silnikach 2.0. TDI poszczególnych modeli VW mogą się różnić od siebie, m.in. nie wszystkie posiadają wałki wyrównażające. Mamy bogate doświadczenie w regeneracji wałków pompy olejowej VW 2.0., co przekłada się na najwyższą jakość świadczonych usług oraz satysfakcję Klientów.
A na koniec posiadaczom samochodów VW z silnikiem 2.0. TDI przypominamy raz jeszcze, że gdy dojdzie do zatarcia pompy olejowej, a wałki nie zostaną poddane regeneracji, bardzo prawdopodobna jest awaria turbosprężarki i silnika.
Na czym polega regeneracja pompy olejowej?
Jedną ze specjalizacji naszego warsztatu jest regeneracja pomp olejowych 2.0 tdi oraz tych, które montowane są w innych jednostkach napędowych. Na czym dokładnie polegają wykonywane przez nas prace? Głównym celem realizowanych zadań jest przywrócenie komponentowi pełnej sprawności. Regeneracja pompy olejowej polega zatem na wstawieniu nowego gniazda, gdyż jego wyrobienie się, jest jedną z najczęstszych przyczyn awarii. Oprócz tego przeprowadzane przez nas działania obejmują montaż nowego, dłuższego o kilka centymetrów trzpienia. W ten sposób zregenerowany układ będzie działał w pełni prawidłowo, co znacznie minimalizuje ryzyko uszkodzenia między innymi turbosprężarki czy silnika. Właśnie dlatego tak ważna jest regularna kontrola pracy pompy olejowej, ponieważ pozwala ona uniknąć uszkodzenia, a co za tym idzie kosztownych napraw innych podzespołów.
W Turbolux korzystamy z najnowocześniejszych technologii i narzędzi, aby zapewnić najwyższą jakość naszych usług. Nasz zespół doświadczonych specjalistów dokładnie diagnozuje stan pompy olejowej, a następnie przeprowadza szereg czynności mających na celu jej naprawę. Do tych czynności należą między innymi czyszczenie, wymiana uszkodzonych części, a także regeneracja wałków pompy olejowej 2.0 tdi. Dzięki temu pompa olejowa jest w stanie ponownie spełniać swoje zadanie, zapewniając prawidłowe smarowanie silnika.
Kiedy należy wykonać regenerację pompy olejowej?
Jak już wspomnieliśmy, zapalenie się kontrolki ciśnienia oleju jest zwykle zbyt późnym sygnałem do wykonania regeneracji pompy olejowej. Jak często należy zatem wykonywać tego typu zadania? Regenerację komponentu należy przeprowadzić podczas wystąpienia pierwszych oznak jakiejkolwiek awarii. Te najlepiej wykryć podczas wizyt kontrolnych w serwisach. Wówczas mechanicy przy wykorzystaniu specjalistycznego sprzętu kontrolują ciśnienie oleju, a w przypadku, gdy jest ono nieprawidłowe, szukają przyczyny takiego stanu rzeczy. Jeśli powodem jest właśnie pompa, wówczas konieczna jest jej regeneracja. W celu uniknięcia poważnej awarii skutkującej między innymi koniecznością wykonania naprawy turbosprężarki warto regularnie sprawdzać stan pompy i przeprowadzać bieżące serwisy, gwarantujące wydajną i optymalną pracę.