Kiedy wymiana turbosprężarki na nową to jedyne wyjście?
Turbosprężarka jest elementem współpracującym z turbiną. Jej zadanie jest proste, ma wtłoczyć dodatkowe powietrze do komory spalania, czym zwiększa moc silnika oraz poprawia jego sprawność. Co zrobić, gdy występują z nią problemy?
Problemy z turbosprężarką
Gdy moc naszego silnika spada oraz gdy dochodzą z niego niepokojące dźwięki, a także, gdy dochodzi do wycieku oleju w rejonie turbo, a wydechu wydobywa się czarny dym, to znak, że turbosprężarka jest na wykończeniu. Kiedy się one pojawią, niezwłocznie trzeba udać się do mechanika. Nie wolno dalej jeździć, bo to prowadzi do dalszych uszkodzeń. Warto wówczas odholować pojazd do serwisu. W sklepie Turbolux możemy zakupić zupełnie nowe części o wysokim standardzie wykonania. Jednak wiele osób może zastanawiać się, kiedy wymiana na nowy element jest koniecznością? Wówczas, kiedy struktura jest spękana i wymagałaby spawania. Ocenę jednak tego, czy jest to wymagane, warto zostawić fachowcom. Naprawa turbosprężarek z punktu widzenia przede wszystkim finansów, jest o wiele lepszym pomysłem.
Na czym polega regeneracja?
Proces regeneracji turbosprężarki odbywa się poprzez rozebranie części oraz wyczyszczeniu jej ze wszystkich smarów i zabrudzeń. W tym celu wykorzystywana jest myjka ultradźwiękowa i ciśnieniowa. Czynność tę należy przeprowadzić bardzo starannie, ponieważ następnie na jego podstawie dokonuje się oceny wszystkich części pod względem prac, które trzeba wykonać. Niekiedy niezbędne jest toczenie na nowo elementów, aby zapewnić ich odpowiednie spasowanie i szczelność całości. Po etapie złożenia konieczne jest przeprowadzenie średnio i wysokoobrotowego doważania na wyważarce, co redukuje tzw. masy niedoważone. Pomimo faktu, że proces jest złożony i wieloetapowy wciąż opłaca się o wiele bardziej, niż kupno nowej turbosprężarki. Warto jednak przy tym pamiętać, że ostatecznie po rozebraniu układu na części pierwsze oraz ich oczyszczeniu można uzyskać informacje na temat możliwości przeprowadzenia regeneracji.