Główne przyczyny awarii silników 2.0 TDI

Silniki 2.0 TDI to jednostki powszechnie wykorzystywane nie tylko w modelach Volkswagena, ale także Audi, Skody, Seata czy Jeepa. Choć są to znane silniki, pojawiające się w wielu popularnych pojazdach, nie cieszą się one dobrą opinią wśród osób zmotoryzowanych. Przeszły długą ewolucję, jednak wciąż okazują się problematyczne. Jakie są główne przyczyny awarii silników 2.0 TDI?

Przyczyny awarii silników 2.0 TDI związane z układem smarowania

Jako najczęstsze przyczyny awarii silników 2.0 TDI wskazuje się problemy związane z układem smarowania. O jakie konkretnie usterki chodzi? Przede wszystkim mowa tutaj o niewytrzymałym napędzie pompy oleju z wałkami wyrównoważającymi. Wyrobione gniazdo wałka może powodować nieefektywne napędzanie pompy oleju, która w konsekwencji przestaje działać. Skutkuje to uszkodzeniem turbiny, a nawet zatarciem całego silnika. Aby nie doprowadzić do tak poważnych konsekwencji, warto podjąć regenerację wałków pompy olejowej 2.0 TDI od razu po zauważeniu jakichkolwiek niepokojących objawów.

Czym jeszcze może być spowodowana awaria silnika 2.0 TDI?

Wśród elementów najbardziej awaryjnych silnika 2.0 TDI wskazuje się również pękające głowice cylindra, które mogą prowadzić nawet do zerwania rozrządu, a w konsekwencji nawet konieczności wymiany całej jednostki. Jeśli już mowa o systemie rozrządu, warto zwrócić uwagę także na awaryjność napinacza paska rozrządu, a dokładniej zerwania rolki napinacza. Należy także wspomnieć o pompowtryskiwaczach, których naprawa może polegać na zwykłym wyczyszczeniu elementu lub wymianie uszczelki. W poważniejszych przypadkach może jednak być konieczna wymiana całego wtryskiwacza, a tym samym wizyta u dobrego mechanika. Jako jedną z najczęstszych przyczyn awarii wyróżnia się także zatkany filtr cząstek DPF.