Silnik 2.0 TDI to niezwykle interesujący sprzęt. To szczególny reprezentant swojej klasy obiektów, który charakteryzuje się wieloma pozytywnymi oraz pożądanymi właściwościami. Gdyby nie on, nie można by osiągać wielu rezultatów, które są dla niego wręcz oczywistą sprawą. Czy jednak oznacza to, że silnik 2.0 TDI to cudowna machina, która posiada same plusy i żadnych minusów? Otóż nie. Oczywistą rzeczą jest to, że tak jak każdy inny sprzęt, silnik 2.0 TDI ma również pewne wady. Wad tych lepiej zaś być świadomym niż je lekceważyć. Znajomość maszyny jest bowiem w stanie pomóc w dokonaniu odpowiedniego wyboru i w późniejszym użytkowaniu zakupionego obiektu.
Rodzaje silników 2.0 TDI
Jakie są więc główne wady silników 2.0 TDI? Otóż wszystko zależy od konkretnego modelu. Grupa, jaką są silniki 2.0 TDI, dzieli się bowiem na poszczególne typy tego sprzętu. I tak na przykład można wyróżnić opcję, jaką jest silnik 2.0 TDI PD. Czym charakteryzuje się ten sprzęt? Niestety, jest dość wysokoemisyjny. Wydziela do atmosfery duże ilości spalin, w związku z czym zdecydowanie nie jest ekologicznym rozwiązaniem.
Nieco lepszymi parametrami charakteryzuje się silnik 2.0 TDI CR VAG, który jest wersją ulepszoną w stosunku do swoich poprzedników. Nie jest jednak tak, że model ten nie posiada żadnych wad. Główne niedogodności związane z jego użytkowaniem związane są z koniecznością zachowywania daleko posuniętej troski o jakość smaru. Jeżeli specyfik ten nie jest wystarczająco dobry, to zamiast pomagać w płynnej jeździe może prowadzić do niekorzystnych rezultatów.
Pewne minusy ma także sprzęt, jakim jest silnik 2.0 HDI. Ma on do siebie to, że co prawda jeździ dość bezproblemowo, jednak jeżeli przydarzy mu się już jakaś usterka, to wymaga naprawy o dużym koszcie. Żeby sobie z nią poradzić trzeba będzie ponieść dość sporą cenę. Są ją jednak w stanie zrównoważyć korzyści uzyskiwane już po dokonaniu naprawy.